E-ODIN - Diskussionsthread

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MB73
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von MB73 »

Sorry
Ich meinte den ND72530

MB73
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von MB73 »

Hallo,
jetzt noch mal richtig.
Ich habe einen ND72530 Hall-Version mit Bluetooth Adapter den ich nicht benötige.
Wer Interesse an dem ND72530 hat, kann sich gerne bei mir melden.

Gruß, Martin

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Miguello80
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von Miguello80 »

MB73 hat geschrieben:
Mo 14. Aug 2023, 10:17
Ich habe einen 72530 der nicht mit dem AMR Motor funktioniert.
Hi Martin,
I contacted Siaecosys, DUN and far-driver.com, they all confirmed that classic controller will not work with motor with encoder. What does it mean - different firmware or hardware ? - is not clear.

This is the last message I got recently from "Jack" from www.far-driver.com, feel free to send him an e-mail to info@far-driver.com .
"Generally, the factory controller is the controller of Hall version. If you need the encoder version, please tell me when you place an order. This is not common with the ordinary version
I can give you 72530 - $280, 72680 - $290"

I wish you no problem with selling your 72530.
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MB73
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von MB73 »

Miguello80 hat geschrieben:
Mo 14. Aug 2023, 22:28
MB73 hat geschrieben:
Mo 14. Aug 2023, 10:17
Ich habe einen 72530 der nicht mit dem AMR Motor funktioniert.
Hi Martin,
I contacted Siaecosys, DUN and far-driver.com, they all confirmed that classic controller will not work with motor with encoder. What does it mean - different firmware or hardware ? - is not clear.

This is the last message I got recently from "Jack" from www.far-driver.com, feel free to send him an e-mail to info@far-driver.com .
"Generally, the factory controller is the controller of Hall version. If you need the encoder version, please tell me when you place an order. This is not common with the ordinary version
I can give you 72530 - $280, 72680 - $290"

I wish you no problem with selling your 72530.
ich habe bei QSmotor angefragt die wollen jetzt noch wissen welche Motor Version ? BLDC or PMSM ?

hier mal die ganzen Fragen

to recommend suitable controller, could do you please advise :
1. What's the motor version ? BLDC or PMSM ? Hall version or Encoder ?
2. What's the rated power and peak power of motor ?
3. How about Voltage rated ?
4. What's max speed do you use ?
5. What's the max phase current require ?
6. what's the battery peak and rated discharge ?
7. If require CAN BUS and bluetooth necessary ?
8. what's your application ? 2 wheeler or 3/4 wheeler ?

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MEroller
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von MEroller »

MB73 hat geschrieben:
Di 15. Aug 2023, 15:36
to recommend suitable controller, could do you please advise :
1. What's the motor version ? BLDC or PMSM ? Hall version or Encoder ?
Diese Frage kündet von fehlendem Grundverständnis von elektrischen Maschinen beim Fragenden (da die von einem Quan Shun Mitarbeiter zu kommen scheint bin ich umso verwunderter?!).
Einen Brushless DC-Motor (BLDC) gibt es nämlich per se überhaupt nicht, es ist immer ein Permant-Magnet Synchronous Motor (PMSM)!
Lediglich die zweite Frage ist sinnvoll, nämlich wie der Controller die Position des Rotors mitgeteilt bekommt. Über drei Hallschalter wird das auch der E-Odin Motor haben, Encoder sind seltener.
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dominik
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von dominik »

MEroller hat geschrieben:
Di 15. Aug 2023, 18:47
....
Diese Frage kündet von fehlendem Grundverständnis von elektrischen Maschinen beim Fragenden (da die von einem Quan Shun Mitarbeiter zu kommen scheint bin ich umso verwunderter?!).
...
Die Email Bearbeitung scheint bei vielen chinesischen Firmen von völlig planlosen Mitarbeitern erledigt zu werden.

Ich habe ja bei mehreren Shops und Firmen nach dem stärksten 13Zoll Motor mit 200-220mm Einbaubreite angefragt und dazu auch die Leistungsfähigkeit der bereits verbauten Komponenten von 350/680A des Controller und 800A des Akkus geschildert.
Nur von einer Firma bekam ich eine halbwegs vernünftige Antwort, aber den richtigen Motor hat keiner geschafft anzubieten. Der Hammer schlechthin war das erste Angebot von Siaecosys, da bekam ich einen 3kW Motor mit schwächlichen Controller für 530Euro angeboten. :twisted:

Mit einem anderen chinesischen Vertrieb/Kistenschieber schreibe ich seit 6 Monaten und habe in der ersten Mail alle zur Auftragserfüllung notwendigen relevanten Informationen geliefert und habe bis heute weder ein Angebot noch eine Absage erhalten.
Der oder die ständig wechselnden Mitarbeiter welche die Mails bzw. Kundenanfragen bearbeiten scheinten nach der Menge der verschickten Mails bezahlt zu werden und nicht nach dem erzeugten Umsatz.
Anders kann ich mir die nun bereits zum vierten Mal angefragten Seriennummer des damals gekauften Geräts nicht erklären, die hatte ich schon in der ersten Mail mitgeschickt. :evil: :evil: :evil:

Die nächste Anfrage werde ich wohl von einem chinesen Kollegen erstellen lassen, vielleicht kriege ich dann endlich eine Ersatzplatine.
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von koka_S »

Wie ist das eigentlich mit so einer Großen Maschine im Winter zu fahren? Ich fahre die Super Soco TS das ganze Jahr über, die wiegt aber auch nur 80 kg und eine Leistung von max. 2,4kw. Die Odin hat ja wesentlich mehr Drehmoment. Ist es möglich da eine Art Snow Modus zu programmieren, so das die Leistung gedrosselt wird?

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Zimmermännche
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von Zimmermännche »

koka_S hat geschrieben:
Fr 18. Aug 2023, 17:52
Wie ist das eigentlich mit so einer Großen Maschine im Winter zu fahren? Ich fahre die Super Soco TS das ganze Jahr über, die wiegt aber auch nur 80 kg und eine Leistung von max. 2,4kw. Die Odin hat ja wesentlich mehr Drehmoment. Ist es möglich da eine Art Snow Modus zu programmieren, so das die Leistung gedrosselt wird?
Die Odin mit 6kw und mit 10kw haben jeweils ja 3 Fahrstufen zur Auswahl welche unter anderem nur einen Bruchteil der Leistung und Geschwindigkeit freigegeben.
Aber bei Schnee musst du sogar mit dem Fahrrad oder auch einem Mofa extrem aufpassen. ;)
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Miguello80
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von Miguello80 »

MB73 hat geschrieben:
Di 15. Aug 2023, 15:36
1. What's the motor version ? BLDC or PMSM ? Hall version or Encoder ?
2. What's the rated power and peak power of motor ?
3. How about Voltage rated ?
4. What's max speed do you use ?
5. What's the max phase current require ?
6. what's the battery peak and rated discharge ?
7. If require CAN BUS and bluetooth necessary ?
8. what's your application ? 2 wheeler or 3/4 wheeler ?
Hi Martin, I have 6kW AMR motor so as far I know:
1. BLDC IPMSM, encoder version (far-driver.com seems to have no problem with it, DUN did not have it in stock, Sieacosys wrote me "send motor to match it up with controller")
2. according to Dayi 6kW/10kW - but as many guys and their builds proved, some motors (especially mid drives but also hub motors) can go more than 5x their official peak power. That is why I am going to change factory controller for more powerful one (thinking about 3shul C350 but it will be more difficult to install than using 72680) that will allow me to pull more amps from battery => V x A = W => more power.
3. I do not know whether motor would handle higher voltage, I will stay with 72V battery for now (and in case I will order C350 I will set it to 72V) until somebody will prove that it can handle more volts. I believe it can handle for example 96V and with 96V battery that would mean less amps needed = less resistance, less heat, no need to change wires for thicker ones... Hopefully someone will solve this question in near future.
4. This is not comparable as I do not weight same as you (118 kgs + gear :P ) + I have added some weight by mounting big 40A charger onboard and every kilogram counts but my top speed now is 95 km/h GPS.
5. "max" x "require" - you do not push amps to motor, motor pulls amps from controller so I will rephrase that: "What max phase current can motor handle ?" Nobody knows. Factory controller is set to 400A max phase current and we never reached that because from 130A line amps (maximum of controller) I guess is not possible for controller to make 400A phase amps but I can be wrong, I still do not understand how that phase amps counts but if that means 3x of amps on each phase wire and = 400A:3= 133A that is almost equal to 130A line amps and peak almost 10kW declared by Dayi (but it does not fit for 72680 with 350A/680A, 680:3 is not around 350A line current but maybe at those high amps are loses too big, I do not know). I guess that even with field weakening the motor has its limits and when it reaches those limits on a power curve it does not pull more than he needs. As I wrote under point 2. I would not be affraid to set controller 72680 up to 200-250A line (depends whether BMS in my battery is 200A continuous and 250A peak) and 680A phase because motor will never pull 680A from controller (maybe it will with 225A line current if my calculation 680A:3 is correct). This field is beyond my expertise, I read lot of totaly different explanations, but I believe some other guys will help us with that because if I am correct, than that 3shul C350 is not enough to go over 10kW.
6. I do not know. You would have to look inside what cells are inside and Google their specs but DavidSt blowed his battery fuse when pulling about 250A in Boost from his 130Ah battery (and I hope my 120Ah battery is mostly the same). That is why wrote about 200-250A in point 5.
7. Motor does not need CAN neither BT. You use BT for "programming" controller, it has nothing in common with motor. So as CAN, it would be handy when you would have some "smart" charger with CAN connector but again, it has nothing in common with motor.
8. I guess you did not added wheels to your Odin so correct answer is 2 wheels as it is used for motorcycle :)

By that (mostly stupid) questions I would send that person to hell, I have similar experience when I tried to communicate with Siaecosys (belongs to QS Motors) and as Jeff wrote, wrong person does not mean that Sia is bad company and I am not saying that. I have already wrote who I would buy from so no more about that.

If you are brave and skilled enough, look at that 3shul C350 - https://3shulmotors.com/shop/cl350/?v=06fa567b72d7 - it is 50-70 USD more expensive than 72530-72680 and its limits are "only" 200A/400A (but will we pull more when out BMS will not allow that ?) but it is more reliable, better manufactured, better performance, smaller than our actual fardriver (more space for future battery :) ), bluetooth and DC convertor inside... But 72680 is easier... Hell, I do not know... :)
Zuletzt geändert von Miguello80 am Sa 19. Aug 2023, 16:36, insgesamt 1-mal geändert.
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dominik
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Re: E-ODIN - Diskussionsthread

Beitrag von dominik »

The motor will pull 680A because these Motors have near zero resistance.

I=U/R so if your motor has 0,02Ohm it will draw 500A when the controller gives 10V.

My 5kW 60V motor pulls easily the 600pA the Fardriver provides. But it heats up quite fast.
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